Friday, February 13, 2009

Doktrin Zionis !!!

Oleh : Muhammad Hafidzuddin bin Misbah
http://tintamurabbi.blogspot.com

Kalimah tayyibah, Alhamdulillah dirafa’kan seinfinitinya kehadrat Rabbul Jalil atas segala nikmat yang dianugerahkan atas sifat Rahman dan Rahim-NYA. Seluas lautan selawat serta salam dihadiahkan buat junjungan mulia, Rasulullah S.A.W, para ahli bayt, para sahabat, tabi’in, tabi’ tabi’in, dan seterusnya para muslimin dan muslimat seluruhnya. Salam perjuangan dan ukhuwwah buat sahabat-sahabat seaqidah dan seperjuangan yang telah banyak berkorban demi menyemarakkan tarbiah dan dakwah di bumi Allah S.W.T

Setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan ke hadrat illahi kerana rahmat dan ‘inayah-NYA,Kelab STAR bagi sesi 2009 dengan izin-NYA telah berjaya meneruskan kesinambungan tarbiyah dan dakwah di Kolej Tun Razak. Seruan dakwah wajib dilaungkan, lantas pelbagai medium menjadi saluran agar tuntutan tersebut dapat direalisasikan.

PALESTIN TANAH WAKAF UMAT ISLAM
Jenayah kejam rejim Zionis di Palestin bukanlah sesuatu yang baru dalam sejarah peradaban dunia. Pasca Deklarasi Balfour 1917 menyaksikan penghijrahan Yahudi Eropah dan Rusia ke bumi Palestin melalui perancangan yang sistematik sehingga terhakis sedikit demi sedikit bumi palestin dari peta dunia moden. Isu Palestin adalah isu umat Islam sejagat. Ingatlah sahabat-sahabat, sayyidina Umar al-Khattab telah mengisytiharkan bahawa bumi Palestin adalah tanah wakaf umat Islam sehingga ke akhir zaman.

Sehingga kini, isu-isu di Palestin tidak pernah luput dek zaman, media cetak mahupun media elektonik turut memaparkan isu-isu yang berlaku,kesan daripada serangan terbaru rejim zionis sangat memilukan hati umat Islam seluruhnya. Keganasan Israel terhadap Gaza kali ini merupakan pembunuhan terbesar dalam sejarah. Mangsa Palestin yang terkorban seramai 1317 orang, manakala yang cedera mencecah 5340 orang. Ribuan nyawa terkorban dan jutaan jiwa terkepung dalam serangan musuh. Jangan kita sekadar melihat air mata Palestin, tetapi turut merasai penderitaannya. Tangisan anak-anak kecil yang tidak berdosa sungguh meruntun jiwa,berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Walaupun tentera rejim zionis Israel telah meninggalkan Gaza, bukan bermakna penderitaan Gaza dan Palestin telah berakhir. Gaza dan Palestin masih lagi terjajah. Ayuh,bangkitlah cucu-cicit Salahuddin Al-Ayubi,cucu-cicit Sultan Muhammad Al-Fateh! Selamatkan Palestin…

VALENTINE’S DAY PROPAGANDA BARAT
Tanggal 14 Februari merupakan tarikh yang ‘significant’ khususnya di Amerika dan Eropah yang kononnya hari bagi menyatakan kasih sayang kepada pasangan masing-masing. Inilah "Hari Kekasih" yang tidak dapat dinafikan, umat Islam di negara ini turut sama meraikannya.
Secara umumnya, pada hari tersebut masyarakat di Barat meraikannya dengan saling bertukar-tukar bunga ros merah, mengirimkan kad ucapan dan hadiah, mendendangkan lagu-lagu cinta, membuat upacara tari-menari besar-besaran di disko-disko, minum arak, makan malam bersama dipayungi cahaya lilin, meluahkan perasaan di taman-taman bunga sehingga akhirnya saling berkucupan dan akhirnya sanggup menggadai maruah dan kehormatan sendiri demi membuktikan kesetiaan terhadap pasangan masing-masing, sedangkan mereka tidak ada hubungan yang sah di sisi agama.

“Hari Kekasih” yang dibawa oleh Barat hanya merosakkan aqidah dan akhlak umat Islam terutama sekali golongan pemuda-pemudi atau remaja Islam. Senario hari ini menyaksikan, kebanyakan golongan remaja Islam menyambut “Hari Kekasih”. Ahli Jawatankuasa Fatwa Negeri Johor telah memfatwakan bahawa ;
“Amalan merayakan Hari Kekasih (Valentine’s Day) tidak pernah dianjurkan oleh Islam. Roh perayaan Tersebut mempunyai unsur-unsur Kristian dan amalannya yang bercampur dengan perbuatan maksiat adalah bercanggah dengan aqidah, syariah dan akhlak Islamiah serta dilarang oleh Islam. Oleh itu, Umat Islam adalah dilarang daripada melibatkan diri di dalam meraikan hari tersebut”.

Sahabat-sahabat yang dikasihi sekalian,
Persoalan yang pertama, apakah perkaitan antara isu Palestin dan Valentine’s Day? Persoalan yang kedua, apakah peranan kita sebagai umat Islam dalam konteks seorang Mahasiswa terhadap kedua-dua isu terbabit? Firman Allah yang bermaksud;

“Dan orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan redha kepadamu (Muhammad) sebelum engkau mengikuti agama mereka…” (Surah Al-Baqarah : 120)

Golongan Yahudi telah lama memusuhi umat Islam dan segala perancangan-perancangan jahat telah disusun rapi bagi menghancurkan umat Islam sama ada secara terang-terangan mahupun secara halus. Golongan Yahudi membawa masuk budaya-budaya barat secara halus ke seluruh negara umat Islam. Budaya hedonisme di kalangan remaja-remaja Islam,sambutan Hari Kekasih dan sebagainya merupakan senjata ampuh Yahudi yang hendak memesongkan aqidah umat Islam. Jelas membuktikan bahawa, matlamat golongan Yahudi hanya untuk menghancurkan Islam.

Tingkatkan sensitiviti kita terhadap isu-isu umat Islam. Usah dirasakan usaha kita sangat kerdil, tidak mampu memberi sebarang kesan. Yakinilah bantuan daripada Allah S.W.T dan bersangka baiklah dengan Allah, nescaya Allah bersama hambaNya yang bersangka baik dan mentaati-Nya. Sebuah hadis qudsi ertinya ;

"Aku berada di atas sangkaan hamba-hambaKu, dan aku bersama mereka apabila mereka mengingatiKu " (Riwayat Muslim)

Sungguhpun usaha kita tidak sehebat saudara kita di Palestin, namun sebagai Mahasiswa Islam, kita perlu melakukan sesuatu. Bantuan harta, doa, qunut nazilah, solat hajat, boikot dan sebagainya.

Sudah menjadi Sunnatullah, setiap permulaan ada akhirnya. Tahniah dan takziah buat saf pimpinan Kelab STAR 2009 yang dilantik, semoga anda dapat melaksanakan amanah yang ditaklifkan dengan baik.
Wallahu ‘Alam…

No comments:

Post a Comment