Thursday, February 5, 2009

STAR : Satu Pengenalan

Bermula dengan nama Al-Mawaddah pada tahun 2000 dan kini Kelab Surau Tun Razak dikenali sebagai Kelab STAR. Kelab STAR merupakan kelab yang bernaung di bawah Biro Kerohanian dan Tatasusila Jawatankuasa Kolej Mahasiswa (JKM) Kolej Tun Razak (KTR). Kelab STAR berada di bahagian atas bangunan pejabat KTR, K01.

Semenjak ditubuhkan, Kelab STAR telah menjana pelbagai program bagi mendekatkan mahasiswa dan mahasiswi dengan Islam. Walaupun pada awalnya kurang mendapat sambutan, namun dengan semangat jitu dan kesedaran sebagai seorang Muslim, Kelab STAR terus bertahan dan berjuang untuk mencapai matlamat.

Setelah melalui proses penjenamaan semula (rebranding), Kelab STAR mula meningkat naik dan program-program yang dianjurkan juga mula mendapat sambutan yang menggalakkan. Antara program-program yang pernah mengisi takwim aktiviti STAR adalah seperti Kursus Penyembelihan Halal, Ceramah Isra’ Mi’raj, Iftar Sekampung KTR & Majlis Khatam AL-Quran, Diskusi Iman (kerjasama dengan JKSK), Jamuan Raya bersama ahli STAR dan beberapa lagi program-program sampingan.

Kini, dengan tertaklifnya pimpinan-pimpinan baru yang menerajui saf kepimpinan STAR sesi 2009 ini, Kelab STAR mengorak satu lagi langkah ke hadapan dalam misi amar ma’aruf nahi mungkar. Untuk itu, STAR akan terus mengatur langkah dan strategi bagi membawa obor Islam walaupun menempuh mehnah dan tribulasi.

~Menjana Mahasiswa Soleh Wa Musleh~

No comments:

Post a Comment